Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2024 20:02

Οι εκπαιδευτικοί του 1ου ΓΕΛ Αγ. Παρασκευής στο Erasmus+

  

Η συμμετοχή της εκπαιδευτικού κας Σ. Βαζούρα κλ. ΠΕ02 Φιλολόγων στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+/ Δράση ΚΑ1 του τομέα σχολικής εκπαίδευσης στο σεμινάριο με θέμα : “Exploring Modern and Contemporary Art in Paris” – «Εξερευνώντας τη Μοντέρνα και Σύγχρονη Τέχνη στο Παρίσι», 17.7.23 – 22.7.23

 

Το σεμινάριο επικεντρώθηκε στην εξέλιξη που επηρεάζει την καλλιτεχνική σκηνή από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα.

 

Αναλυτικά οι εισηγήσεις και δραστηριότητες του σεμιναρίου ήταν οι ακόλουθες :

  • Ορισμός Μοντέρνας και Σύγχρονης Τέχνης.
  • Η ρήξη με τους αισθητικούς κανόνες του παρελθόντος κατά τους αιώνες XIX, XX και XXI.
  • Ο ρομαντισμός και οι κύριοι εκφραστές του.
  • Ρεαλισμός, ζωγραφική πιστή στην πραγματικότητα.
  • Εξπρεσιονισμός: το δράμα μέσα στον καμβά.
  • Η παλέτα έντεχνης σκέψης για ερμηνεία έργων τέχνης στην τάξη
  • Κυβισμός: μοντέρνα τέχνη στους πίνακες του Braque και του Πικάσο.
  • Σουρεαλισμός: μεταξύ φανταστικών σκηνικών και μυθικών προσώπων
  • Τάσεις στη Μεταπολεμική Σύγχρονη Τέχνη: εννοιολογική τέχνη, περφόρμανς, φεμινιστική τέχνη, ποπ αρτ, γκράφιτι.
  • Επίσκεψη στο Palais de Tokyo
  • Συμβολισμός: από την πένα του Baudelaire στους καμβάδες του Gauguin.
  • Ιμπρεσιονισμός, χαρακτηριστικά της ζωγραφικής που απαθανατίζουν συναισθήματα.
  • Φουτουρισμός: κοινωνικοοικονομική αλλαγή στα αριστουργήματα του ΧΧ αιώνα.
  • Επίσκεψη στο Κέντρο Pompidou.
  • Από την Arte Povera στη σκηνή της σύγχρονης τέχνης στην Ευρώπη.
  • Η ψηφιοποίηση πολιτιστικών ιδρυμάτων, γκαλερί τέχνης και τα διαδικτυακά τους αρχεία.
  • Επίσκεψη σε περιοχή με γκαλερί τέχνης
  • Τελικός καταιγισμός ιδεών σχετικά με τη χρήση της γλώσσας της σύγχρονης τέχνης στην τάξη
  • Αξιολόγηση μαθήματος: Ανακεφαλαίωση των αποκτηθεισών δεξιοτήτων, ανατροφοδότηση
  • Απονομή Πιστοποιητικού Παρακολούθησης του μαθήματος.

Η κινητικότητα της εκπαιδευτικού συνέβαλε στο να βελτιώσει η συμμετέχουσα τις εξής εμπειρίες / δεξιότητες

  • να ενσωματώνει τη σύγχρονη τέχνη σε πρακτικές δραστηριότητες στην τάξη
  • να αναπτύσσει οπτικές δεξιότητες, ώστε να κατανοεί πώς αντιδρούν οι καλλιτέχνες και οι σχεδιαστές στις πολιτιστικές και κοινωνικές προκλήσεις της εποχής τους
  • ενίσχυσε τις δεξιότητες κριτικής σκέψης για την ανάλυση και τη διαμόρφωση των κύριων καλλιτεχνικών ρευμάτων της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης
  • έγινε δεκτική σε εναλλακτικά συστήματα σκέψης, που αμφισβητούν τις επικρατούσες έννοιες και την κοινωνικο-πολιτισμική προκατάληψη
  • απέκτησε δεξιότητες παρατήρησης και συζήτησης για τη σύγχρονη και σύγχρονη τέχνη και να βρίσκει πηγές δημιουργικότητας από την τέχνη που μας περιβάλλει
  • η εκπαίδευση έγινε στα αγγλικά και βελτίωσε τις γλωσσικές της ικανότητες
  • βελτίωσε τις επικοινωνιακές της δεξιότητες ολοκληρώνοντας ομαδικές και συνεργατικές εργασίες.

 

 

Η συμμετοχή εκπαιδευτικών του 1ου ΓΕΛ Αγ. Παρασκευής στο σεμινάριο με θέμα: «Διαδραστική διδασκαλία - Εκπαιδευτικά παιχνίδια, Υπαίθριες Δραστηριότητες, Νέα Τεχνολογία», 7.8.23 – 11.8.23 στο Όσλο της Νορβηγίας.

 

Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στο 1ο ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής, επιθυμούν να βελτιώνουν συνεχώς την ποιότητα των υπηρεσιών μάθησης που προσφέρουν και να αξιοποιούν στο μέγιστο βαθμό τα σύγχρονα διαθέσιμα εργαλεία και τις νέες μεθόδους, που θα βοηθήσουν στον εκσυγχρονισμό του σχολείου και στην τόνωση της ευρωπαϊκής του διάστασης

Με στόχο τη δημιουργία κινήτρων για ενεργό μάθηση και αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για την απόκτηση γενικών γνώσεων που θα τους φανούν χρήσιμες στην μετάβαση τους στην ενηλικίωση, οι εκπαιδευτικοί κα Ασημίνα Ταράτσα κλ. ΠΕ88.01 Γεωπόνων και Μαρία Μπότσαρη κλ. ΠΕ03 Μαθηματικών, παρακολούθησαν το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+/ Δράση ΚΑ1 του τομέα σχολικής εκπαίδευσης στο σεμινάριο με θέμα : “Interactive Teaching – Educational games, Outdoor activities, New Technology”, - «Διαδραστική διδασκαλία - Εκπαιδευτικά παιχνίδια, Υπαίθριες Δραστηριότητες, Νέα Τεχνολογία», 7.8.23 – 11.8.23 στο Οσλο της Νορβηγίας.

Το σεμινάριο επικεντρώθηκε στην προώθηση νέων διαδραστικών μεθόδων διδασκαλίας εντός και εκτός της σχολικής αίθουσας, ενσωματώνοντας ηλεκτρονικά και μη παιχνίδια, υπαίθριες δραστηριότητες και εργαλεία WEB 2.0 στην εκπαίδευση, με βασικό στόχο να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να δημιουργήσουν ένα ελκυστικό περιβάλλον μάθησης.

Αναλυτικά οι εισηγήσεις και δραστηριότητες του σεμιναρίου ήταν οι ακόλουθες :

- 5ημερη παρακολούθηση συνεδριών εργασίας

- ανάπτυξη διαδραστικών μεθόδων διδασκαλίας

- χρήση εργαλείων WEB 2.0 για εκπαιδευτικούς (quizlet for teachers, lyricstraining, quizizz, Socrative, plickers, wordwall, kahoot, goosechase, quiver.app, ChatGPT)

- διαδραστικές δραστηριότητες, συζητήσεις, εργαστήρια και ανταλλαγή ιδεών σε πολυεθνικές ομαδικές δραστηριότητες.

- συμμετοχή σε εκπαιδευτικές υπαίθριες δραστηριότητες (επισκέψεις σε μουσεία, βιβλιοθήκες, ιστορικά μέρη σε συνδυασμό με ψηφιακή εφαρμογή/application )

- ευρωπαϊκή συνάντηση – πολιτιστική ανταλλαγή ανάμεσα στους συμμετέχοντες από διάφορα ευρωπαϊκά κράτη.

Εκτιμάται ότι η διδασκαλία με σύγχρονους τρόπους είναι καλύτερα προσαρμοσμένη στα ενδιαφέροντά των μαθητών, κεντρίζει περισσότερο το ενδιαφέρον τους και διευρύνει τους ορίζοντες τους. Παράλληλα, η επαφή των εκπαιδευτικών με συναδέλφους από σχολεία του εξωτερικού η ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας συμβάλλει στη διεθνοποίηση του σχολείου.

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies.