για Νewsletter    

Εκτύπωση

Γερμανικά. Η γλώσσα του ελληνικού τουρισμού.

on .

myagiaparaskevi german

Το 2017 αναδεικνύεται σε μια πολύ δυναμική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό. Η γερμανική αγορά είναι ίσως η βασικότερη κινητήρια δύναμη καθώς φέτος περισσότερο από 3,5 εκατομμύρια Γερμανοί τουρίστες είχαν προγραμματίσει να επισκεφθούν την Ελλάδα για διακοπές, σύμφωνα με τα στοιχεία των κρατήσεων από μεγάλους τουριστικούς πράκτορες. Είναι πλέον παραπάνω από βέβαιο ότι η "βαριά βιομηχανία" της Ελλάδας, ο τουρισμός, "μιλάει" όλο και περισσότερο γερμανικά. Μήπως ήρθε η ώρα οι Έλληνες να ξανασκεφτούν τα μαθήματα γερμανικών;

Οι διακοπές στο εξωτερικό ήταν και παραμένουν πολύ σημαντικές για τους Γερμανούς και πολύ συχνά θα στερηθούν άλλα πράγματα στην καθημερινή τους ζωή για να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν έστω κι ένα ταξίδι το χρόνο στο εξωτερικό. Γι' αυτό το λόγο ο εξερχόμενος τουρισμός είναι ο πιο αναπτυγμένος σε όλο τον κόσμο. Κι εφόσον η γερμανική οικονομία παραμένει σταθερή και σθεναρή, οι Γερμανοί δεν έχουν κανένα λόγο να αλλάξουν τις συνήθειές τους.

Η Ευρώπη και ειδικότερα η Μεσόγειος απορροφούν το μεγαλύτερο μέρος των Γερμανών τουριστών. Ο ήλιος και η θάλασσα λειτουργούν σαν μαγνήτης, ενώ η διαθεσιμότητα πακέτων που περιλαμβάνουν μεταφορά-διαμονή-φαγητό κάνουν τα πράγματα απλούστερα και οικονομικότερα. Η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία και η Ελλάδα είναι παραδοσιακά οι αγαπημένοι ευρωπαϊκοί προορισμοί των Γερμανών. Τις τελευταίες δεκαετίες, με την ανάπτυξη των οικονομικών all-inclusive πακέτων, σημαντικό μερίδιο διεκδίκησαν και η Τουρκία, η Κροατία, η Βουλγαρία και η Αίγυπτος. Όμως, η έλλειψη πολιτικής σταθερότητας και τα τρομοκρατικά χτυπήματα τα τελευταία χρόνια σε κάποιες από αυτές τις χώρες έφεραν ανατροπές, με βασικούς κερδισμένους την Ισπανία και την Ελλάδα. Οι Γερμανοί μοιραία στρέφονται σε επιλογές που θεωρούν ασφαλέστερες. Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι πλέον η Ελλάδα κατατάσσεται δεύτερος δημοφιλέστερος προορισμός μετά τις Βαλεαρίδες Νήσους.

Αποτέλεσμα αυτού του ρεύματος προς την Ελλάδα είναι ότι όλοι οι μεγάλοι τουριστικοί πράκτορες έχουν αυξήσει και τη διαθεσιμότητα τους σε ελληνικά ξενοδοχεία, κυρίως σε Κρήτη, Ρόδο και Κω, αλλά και τον αριθμό πτήσεων προς την Ελλάδα. Οι Γερμανοί τουρίστες αναμφισβήτητα αναδεικνύονται σε κινητήρια δύναμη για τον ελληνικό τουρισμό. Και το σημαντικότερο είναι ότι βαθμολογούν θετικά τις υπηρεσίες φιλοξενίας που προσφέρει ο ελληνικός τουρισμός. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας μεγάλου τουριστικού πράκτορα, σε κλίμακα αξιολόγησης από 0 έως 10, η βαθμολόγηση της ποιότητας των ελληνικών ξενοδοχείων έφτασε το 8,7. Σε σύγκριση με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, οι ελληνικοί διαθέτουν από τις υψηλότερες βαθμολογίες στον τομέα της φιλοξενίας.

Η εμπειρία του Γερμανού τουρίστα στη χώρα μας μπορεί να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο αν το υψηλό επίπεδο υλικών υποδομών συμπληρώνεται από ευκολία στην επικοινωνία, η οποία γίνεται στην ίδια του τη γλώσσα. Άρα, συγκριτικά με την εκμάθηση άλλων γλωσσών, η εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας αναδεικνύεται σε βασικό θέμα για την περαιτέρω ανάπτυξη του γερμανικού τουρισμού στην Ελλάδα. Επίσης, προοδευτικά θα αποτελεί αναμφίβολα ένα σημαντικό, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για οποιονδήποτε επιθυμεί να κάνει καριέρα στο χώρο του ελληνικού τουρισμού. Τόσο σε επίπεδο οργάνωσης και διαχείρισης, όσο και σε επίπεδο "πρώτης γραμμής" και εξυπηρέτησης των εκατομμύριων Γερμανών που κατακλύζουν και θα κατακλύζουν τη χώρα μας κάθε καλοκαίρι. Σίγουρα λοιπόν ήρθε η ώρα για περισσότερα μαθήματα γερμανικών για τους έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού αλλά και για τους νέους που αναζητούν εργασία στο χώρο του τουρισμού!