Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε τη χρήση των cookies όπως αυτή περιγράφεται στην πολιτική των cookies.

 για Νewsletter    

Εκτύπωση

Πώς να ξεκινήσει το παιδί μου να τρώει πρωινό; Της Δήμητρας Σκλαβενίτη

on .

dhmhtrasklavenith

Το πρωινό αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεύματα της ημέρας. Είναι μια πολύ καλή αρχή για να ξεκινήσουμε τη μέρα μας γεμάτοι ενέργεια, ενώ μας βοηθά να πεινάμε λιγότερο μέχρι την κατανάλωση του μεσημεριανού. Πολλές είναι οι μελέτες που έχουν δείξει ότι η κατανάλωση πρωινού βοηθά στη διαχείριση του βάρους μας, ενώ άτομα που δεν καταναλώνουν πρωινό έχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν παχυσαρκία.

Έχει επίσης φανεί ότι άτομα που καταναλώνουν πρωινό καταναλώνουν και περισσότερο φρούτα και λαχανικά, σε σχέση με άτομα που το παραλείπουν. Και μάλιστα αυτοί που το παραλείπουν φαίνεται να καταναλώνουν περισσότερα τρόφιμα που είναι πλούσια σε ενέργεια και έχουν μια τάση να τρώνε περισσότερο φαγητό σε κάθε γεύμα.

Η κατανάλωση πρωινού είναι λοιπόν μια πολύ υγιής συνήθεια, που θα πρέπει να ακολουθούμε από τα παιδικά μας χρόνια. Στην πολύ μικρή αυτή ηλικία βεβαία υπεύθυνοι στο να μάθουν το παιδί να τρώει πρωινό είναι οι γονείς. Αν όμως το παιδί αρνείται; Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς ώστε να ξεκινήσει το παιδί τους να τρώει πρωινό;

• Αρχικά θα πρέπει οι ίδιοι οι γονείς να δώσουν το καλό παράδειγμα. Βλέποντας το παιδί τους γονείς του να καταναλώνουν πρωινό το πιο πιθανό είναι και το ίδιο το παιδί να καταναλώνει πρωινό. Από την άλλη εάν οι γονείς δεν καταναλώνουν πρωινό είναι δύσκολο να πείσουν το παιδί τους να το κάνει.

• Μπορεί το παιδί να σηκώνεται λίγο νωρίτερα, ώστε να έχει χρόνο να συμμετέχει στη διαδικασία ετοιμασίας του πρωινού, αλλά και χρόνο για να το καταναλώσει.

• Δεν πρέπει να ασκείται πίεση, γιατί υπάρχει κίνδυνος το παιδί να μην καταναλώσει το πρωινό του από πείσμα ή να το θεωρήσει κάτι καταναγκαστικό που του επιβάλλουν οι γονείς του.

• Χρειάζεται μεγάλη επιμονή και υπομονή από τους γονείς.

• Η κατανάλωση πρωινού μπορεί να γίνει σταδιακά, δηλαδή οι γονείς μπορούν να ξεκινήσουν με μια μικρή ποσότητα γάλακτος και στην πορεία να αυξήσουν την ποσότητα και να προσθέσουν επιπλέον τρόφιμα.

• Οι γονείς θα πρέπει να επιβραβεύουν το παιδί λεκτικά και όχι με κάποιο άλλο τρόφιμο, όπως σοκολάτα ή πατατάκια.

• Θα μπορούσαν επίσης να χρησιμοποιήσουν ως πρότυπο κάποιον ήρωα ή άτομο που θαυμάζει το παιδί τους και να του πουν ότι αυτό οφείλεται στο ότι τρώει πρωινό και τρέφεται σωστά. Για παράδειγμα ότι ο τάδε ήρωας είναι έξυπνος ή δυνατός, γιατί καταναλώνει πρωινό.

• Τέλος, δεν χρειάζεται το πρωινό να είναι κάθε μέρα το ίδιο, αλλά να υπάρχουν εναλλαγές ώστε το παιδί να το βρίσκει πιο ενδιαφέρον και να μην το βαρεθεί. Για παράδειγμα μια μέρα μπορεί να συνοδέψει το γάλα του με ένα κομμάτι σπιτικό κέικ και την επόμενη μέρα με δημητριακά ή 1 φέτα ψωμί με μαργαρίνη και μέλι.

Με αρκετή λοιπόν υπομονή από τους γονείς και ακολουθώντας αυτά τα μικρά tips το παιδί θα κάνει την κατανάλωση πρωινού μια καθημερινή συνήθεια.

Βιβλιογραφία:

• Abdullah Nurul-Fadhilah, Pey Sze Teo, Inge Huybrechts, Leng Huat Foo. Infrequent Breakfast Consumption Is Associated with Higher Body Adiposity and Abdominal Obesity in Malaysian School-Aged Adolescents. PLOS ONE. 2013;8:e59297.

• Juan Sun, He Yi, Zhiyue Liu, Yan Wu, Jiang Bian, Yanyan Wu, Yuki Eshita, Gaimei Li, Qing Zhang, Ying Yang. Factors associated with skipping breakfast among Inner Mongolia Medical students in China. Public Health. 2013;13:42

Σκλαβενίτη Δήμητρα, MSc
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος
Απόφοιτος Χαροκόπειου Πανεπιστήμιου
Μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Αθλητική Διατροφή
Επιστημονική Υπεύθυνη ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χολαργού
τηλ. 211-7006172, 697-9389539 
e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
www.logodiatrofis.gr